Age of Empires je naozaj výpravná, real-time strategická hra umožňujúca znovu zažiť 10000 rokov ľudskej histórie.
Hráči majú možnosť ovplyvniť evolúciu od dedinky z doby kamennej. A s minimálnym zdrojom sa musia snažiť rozvinúť svoju dedinku na mohutnú ríšu.
Musia si včas vybrať vhodnú cestu (z mnoho možných), ako túto hru vyhrať. Výsledok môže byť napríklad celosvetová dominancia s porazením a rozprášením nepriateľských civilizácií a ríše, alebo prieskum neznámeho sveta a ekonomického víťazstva s pomocou nahromadeného bohatstva z obchodu, vojen alebo využitím prírodných zdrojov.
Cheaty:
Tieto cheaty píš v okne pre chatovanie:
medusa - z dedinčanov sa stanú medúzy
diediedie - všetci zomrú
resign - okamžitá prehra
reveal map - odhalí celú mapu
pepperoni pizza - 1000 jedla
coinage - 1000 zlata
woodstock - 1000 dreva
quarry - 1000 kameňov
no fog - zmizne zatmievanie mapy
hari kari - samovražda
photon man - dostaneš výsadkára s bombou
gaia - ovládanie zvierat
flying dutchman - Juggernaughti sa zmení na Flying Dutchmen
steroids - okamžité stavanie
home run - okamžité víťazstvo
bigdaddy - auto s raketometom
big bertha - ťažké katapulty majú vačší dostrel
icbm balista - dostaneš 100 bodov
hoyohoyo - zrýchlenie kňazov
jack be nimble - katapulty strieľajú sedliakov
e=mc2 trooper - futuristický bojovník
upsidflintmobile - zrýchli lučištníkov
Kňazi s 1200 HP:
Pred vynachádzaním v chráme napíš HOYOHOYO a budeš mať viacej možností
vynachádzania. Jedna technológia zvyšuje životy z 600 na 1200 HP.
-----------------
[F5] - neznáme
[F6] - odkryje celú mapu - zapni/vypni
[F7] - zapni/vypni hmlu (kde nemáš postavu, tam nič nevidíš)
[F8] - neznáme
[F9] - neznáme
[CTRL]+[T] - menu s drevom, jedlom, zlatom a kamením
[CTRL]+[W] - 1000 dreva
[CTRL]+[F] - 1000 jedla
[CTRL]+[G] - 1000 zlata
[CTRL]+[S] - 1000 kamenia
[CTRL]+[P] - keď klikneš ľavým tlačítkom myši, dostaneš skalu
[CTRL]+[Q] - rýchle stavanie
Pre umožnenie dreva, jedla, zlata a kamenia stlač [CTRL]+[N] (New Game) a vráť
sa do hlavného menu (Single Player, Multiplayer...) a vyber Single Player.
Vyber Campaign a teraz môžeš cheatovať...
P.S.: Skús ďalšie [CTRL]+[???]
–––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––--
Pre CGW verziu:
VICTORY - víťazstvo
Pre NET Demo:
HOME RUN - zvíťazíš v misii
Návod:
Hneď na začiatku hry sa zamerajte hlavne na zhromažďovanie jedla a dreva. Akonáhle získate viac dreva a potravy, použite tieto suroviny na vytvorenie nových dedinčanov a vybudujte ďalšie domčeky, aby ste mohli v budúcnosti rozširovať svoju populáciu.
Nezabudnite no to, že pre postup do feudálneho veku je nutné postaviť dve budovy. Začnite mlynom a kasárňami, čo sú dve budovy ostatne patrí medzi najdôležitejšie v hre a umožní vám prístup k modernejším technológiám.
Jedlo sa v počiatkoch zbiera z kríkov obsahujúcich jedlé plody. V neskorších fázach získate hŕstku ovečiek, ktoré budete môcť nemilosrdne popraviť a spracovať na potraviny. Ovšem počítajte s tým, že základom vašich zásob s jedlom budú farmy, na ktorých ale musí do úmoru pracovať poslušní sedliaci.
Ak sú ovečky príliš ďaleko od vášho mestečka, neprehliadnite možnosť je štandardným spôsobom presúvať.
Blízko rozsiahlejších lesov, ložísk zlata alebo kameňov budujte bane. Podstatne tým urýchlite spracovanie surovín a vedzte, že čas je to, o čo tu beží.
Už v temnej dobe si vytrénujte aspoň trinásť poddaných. Sú základom vašej ríše a čím menej ich budete mať, tým dlhšie času vám zaberie rozvoj a technologický postup.
Skautská kavaléria je skutočne použiteľná iba na skúmanie neprebádaných oblastí. Je rýchla, má dobrý dohľad, ale v boji s ňou nepočítajte, padne skôr, než sa nazdáte.
Na rozdiel od väčšiny ostatných strategických hier sú v AoE úplne zásadný hradby. Bez uzavretých hradieb sa k vám dostane aj stratená tlupa zdivočených nomádov a narobí vám v ríši paseku. Vždy, ak vám to okolnosti dovolia, opevněte svoje mesto. Odrazíte tým (alebo aspoň spomalíte) veľkú časť útokov a navyše, ak do blízkosťou šikovne umiestnite strelecké veže, nepriateľ sa bude čudovať a pobeží k domovu tak rýchlo, ako mu to len pôjde (pochopiteľne nie vo všetkých prípadoch).
Skôr, než nastúpi feudálnej vek, nestrácajte čas využívaním zlata a kameňov. Tieto dve veci jednoducho nebudú skôr potreba, na druhú stranu mať už do budúcnosti pripravenej zásoby tiež nie je zlé.
Jedlo je veľmi dôležité a je potreba skoro ku všetkým činnostiam. Z tohto dôvodu si postavte čo najviac fariem s vždy je umiesťujte do blízkosťou vášho centrá či mlyna, aby k nemu chudáci dedinčania nemuseli vážiť príliš dlhú cestu (čím by ste opäť strácali čas, takže si nechajte naozaj poradiť).
Nezabúdajte na existenciu šikovného gombíka "Idle Villager" čiže flákajícího sa dedinčana. Okamžite vám ukáže, kto všetko sa vo vašej ríšou nehanebne poflakuje, a umožní vám tak leňocha promptne zamestnať.
Naopak klávesa predstavujúce čiarku "," vás presunie na pozície poflakujících sa vojakov. To je dobré najmä v bitkách alebo pri chystanom útoku, aby ste vedeli, kto všetko sa snaží získať modrú knižku.
Nikdy neposielajte do boja iba jednu jednotku. Zbytočne o ňu prídete a vedzte, že ani tá najsilnejšia nenarobí veľa škôd. Ide predsa o vojny civilizácií a tu jednotlivec veľa nezmôže.
Ak je napadnuté priamo vaše centrum, alebo to vyzerá, že k tomu čoskoro dôjde, nebojte sa a cinkněte na zvonček. Všetci dedinčania zalezú do domčeka a budú ho brániť až do roztrhania tela.
Už ste počuli o bránach, ktorými môžu preplávať vaše lode? Verte tomu, alebo nie, ale je možné postaviť štandardné kamennú bránu cez vodu, čím umožníte flotile, aby sa vrátilo do vášho opevneného mesta. Je to skvelý trik obzvlášť v situáciách, kedy okolností nedovoľujú ponechávať čokoľvek za hradbami, neb tam nie je bezpečne (ale pozor, je celkom možné, že autori v budúcich verziách túto chybičku opraví - aspoň by to stále malo byť možné v editore misii.
Pokiaľ si budete vytvárať vlastné scenáre či mapy, nezabudnite pridať pár hrdinov. Sú o poznanie silnejší než štandardné jednotky a hra sa tým stane zábavnejšie a napínavejšie.
JEDNOTLIVÉ RASY
Angličania (BRITONS)
Lukostrelci strieľa o dvadsať percent rýchlejšie.
Mestské centrá stojí o päťdesiat percent menej.
Pešie lukostrelci získavajú vo veku hradov bonus +1 na dohľad.
Vo veku impérií získavajú ďalší bonus +1 na dohľad.
Pastieri pracujú o dvadsať päť percent rýchlejšie.
Byzantínci (BYZANTINES)
Mnísi lieči trikrát rýchlejšie.
Budovy získavajú +10% "životov" v temnom veku.
Vo feudálnom +20%,
Vo veku hradov +30%
V čase impérií +40%.
Ťavy, skirmisheři a kopiníci stojí o 25% menej.
Ohnivé lode majú bonus +20% na útok.
Postup do imperiálneho veku stojí o 33% menej.
Kelti (Celts)
Továreň na ťažké stroje (Siege workshop) produkuje o 20% rýchlejšie.
Pešiaci sa pohybujú o 15% rýchlejšie.
Drevorubači pracujú o 15% rýchlejšie.
Obliehacie stroje strieľa o 20% rýchlejšie.
Číňan (CHINESE)
Farmy získavajú o 45% viac potravy.
Číňania majú na začiatku o 3 dedinčanov viac, ale zato o 150 jednotiek jedla menej.
Technológia stojí vo feudálnom veku o 10% menej, vo veku hradu o 15% menej a konečne v čase impérií o 20% menej.
Mestské centrá "unesú" až desať jednotiek.
Demolačné lode majú o 50% väčšiu výdrž.
Frankovia (Franks)
Hrady stojí o 25% menej.
Rytieri majú o 25% viac životov.
Farmy sa vylepšujú zadarmo (ale potrebujete mlyn).
Góti (goths)
Pechota stojí o 10% menej vo feudálnom veku, o 15% menej v dobe hradov a vo veku impéria o 25% menej.
Pechota má +1 na útok proti budovám.
Dedinčania majú bonus +5 pre boj s kance.
Majú bonus +10 na kapacitu obyvateľov v čase impérií.
Japonci (Japanese)
Galery majú bonus +50 percent na dohľad.
Rybárske lode majú dvojnásobnú odolnosť a bonus +2 na obranu.
V temnej dobe produkujú o 5% viac.
V čase feudálnej o 10% viac.
V dobe hradov o 15% viac.
V imperiálnych časoch dokonca o 20% viac.
Mlyn, píla a bane sú o 50% lacnejšie.
Pechota útočí o 10% rýchlejšie vo feudálnom veku, v dobe hradov je bonus +15% av čase impérií o 25%.
Mongoli (Mongols)
Skautská kavalérie a ľahká kavalérie má bonus +2 na dohľad.
Lukostrelci na koňoch strieľajú o 20% rýchlejšie.
Ľahká kavalérie má o 30% viac životov.
Lovci pracujú o celých 50% rýchlejšie.
Peržania (PERSIANS)
Rytieri majú bonus +2 na útok pri boji proti lukostrelcom.
Peržania majú na začiatku o 50 jednotiek dreva a jedla viac.
Mestské centrá a prístavy majú dvojnásobnú odolnosť a pracujú o 10% rýchlejšie vo feudálnom veku, o 15% rýchlejšie v dobe hradov ao 20% rýchlejšie v čase impérií.
Saracéni (Saracens)
Pešie lukostrelci majú bonus +1 pri útoku proti budovám.
Obchody na trhovisku sú o päť percent výhodnejšie.
Dopravné lode majú dvojnásobnú odolnosť a zdvojnásobenú kapacitu.
Galery útočia o 20% rýchlejšie.
Lukostrelci na koňoch majú bonus +3 na útok proti budovám.
GERMANY (TEUTONS)
Jednotky sú oveľa odolnejšie voči konverziu.
Mnísi lieči s dvojnásobnou rýchlosťou.
Veže obsahujú dvojnásobný počet jednotiek a strieľa s dvojnásobnou rýchlosťou.
Farmy stojí o plných 33% menej, čo je poznať.
Mestské centrá majú bonus +2 na útok a +5 na dostrel
Turková (Turks)
Jednotky so strelným prachom sa produkujú o 20% rýchlejšie.
Prachař majú o 50% viac životov a výskum pušného prachu stojí 0 50% menej.
Všetci zlatokopi pracujú o 15% rýchlejšie.
Vylepšenie jednotky na ľahkú kavalériu je úplne zadarmo - ušetrí to peniaze.
Vikingovia (VIKINGS)
Prístavy stojí o 33% menej.
Vojnové lode stojí o 20% menej.
Pechota má o 10% viac životov vo feudálnom veku, v dobe hradov o 15% viac ao 20% viac v čase impérií.
LODE
Rybárska loďka (Fishing Ship)
Rybárska loďka slúži len na rybolov, čím si zaistíte prísun potravy aj z vodnej hladiny.
Obchodné bárka (Trade Cog)
Slúži na obchodovanie medzi jednotlivými národmi po mori. Stačí tovar naložiť, previesť na miesto určenia a peniažky sa posypú.
Ohnivá loď (Fire Ship)
Táto nenápadná loď meta ohnivé balvany na ostatné lode. Vynikne najmä pri boji s galéra.
Rýchla ohnivá loď (Fast Fire Ship)
Po rokoch vývoja doznala štandardné ohnivá loď istých vylepšení a vám je toto vylepšenie predstavené v podobe rýchlej ohnivé lode.
Delová galéra (Cannon Galleon)
Vo veku impérií dostanete do rúk túto peknú lodičku. Je schopná ostreľovať ľubovoľné ciele na veľké vzdialenosti a hodí sa pre útoky na ciele schované na súši, s ktorými si pohrá ako pavúk s muchou.
Transportná loď (Transport Ship)
Slúži k jedinému účelu, a to k prevážanie natešení pechoty cez morskú hladinu. Zmestí sa do nej docela dosť vojakov a vďaka tejto loďke sa dostanete aj na normálne neprístupné miesta.
Demolačné loď
Demolačné loď je v podstate taká námornej kamikadze jednotka. Po okraj naplnená výbušninami dobehne k najbližšej nepriateľskej flotile a bez obáv to do nej napalm. V mohutnej explózii sú neskôr zničené i tie najsilnejšie lode.
Galéra (Galleho)
Malinké prieskumná lodička, ktorá je ale schopná aj útočiť (ovšem to nestojí za reč). Hodí sa skôr pre výzvedné účely ešte pred príchodom skutočného námorníctva na scénu. Je použiteľná k ničeniu demolačných lodí.
Vojnová galéra (War Galleho)
Jedná sa o základné bojová loď, ktorá je už konečne schopná vo väčších počtoch niečo zariadiť. Je taktiež vhodná k ničeniu demolačných lodí, ale proti ohnivým lodiam a vežiam nie je dvakrát efektívny.
Galeona (Galleon)
Galleon je mohutnejšia vojnová galéra slúžiace primárne k deštruktívnym účely. Je silnejší, odolnejší a disponuje prenikavejšie muníciou.
Dlhá loď (Longboat)
Vikingovia boli av podstate stále sú uznávaní moreplavci. Z tohto dôvodu určite nikoho z vás neprekvapí, že autori zakomponovali do hry tieto špeciálne vikingskej lode.
Kasárenská JEDNOTKY
Milície (Militia)
Jedná sa o základnú bojovú jednotku, ktorú môžete trénovať už v temných dobách. Je relatívne lacná a silná pri útoku na budovy. Bohužiaľ je ale slabučké pri konfrontácii lukostrelcov, veží a vôbec všetkého, čo útočia na diaľku.
Muži v zbrani (Man-At-Arms)
Muži vo zbraní predstavujú vylepšenou verziou dedinské milície. Sú o poznanie silnejší a tiež stále lacnej k vyrábaní. Vo väčších počtoch už dokážu nepriateľom ľahko zamiesť pred prahom. Proti streleckým jednotkám nemajú väčších šancí.
Šermiar s dlhým mečom (Long Swordsman)
A ešte jedna vylepšená verzia pechoty. Títo chlapci sú drsnejšie ako muži v zbrani a aj pre nich platí, že sú lacné a vyrábajú sa rýchlo. Proti streleckým jednotkám sa taktiež moc nepresadia.
Šermiar s obojručným mečom (Two-Handed Swordsman)
V podstate pre ne platia úplne rovnaké ustanovenia ako pre všetky predchádzajúce jednotky. Sú silnejšie, odolnejšie a celkovo vytvrdlejší než šermiari s dlhým mečom.
Šampión (Chompion)
Šampióni sú najdrsnejší zo všetkých štandardných peších jednotiek. Ak ich vyrobíte viac, pridáte hŕstku lukostrelcov a doplníte ich mníchmi, môžete už konečne vyraziť na nepriateľa.
Oštepár (Spearman)
Oštepári sa najviac osvedčí pri konfrontácii jazdeckých jednotiek (aj slonov a tiav), na ktoré majú špeciálne bonusy. Na druhú stranu sa moc nehodí proti streleckým a ťažkým jednotkám.
Kopijník (Pikeman)
Jedná sa o vylepšenú verziu oštepári a počítajte s tým, že ich budete mať k dispozícii až vo veku hradov.
Berserk (Berserk)
Jedná sa o unikátnu jednotku národu Vikingov a ich produkciu je nutný hrad. Ich špeciálnou schopnosťou je kontinuálna pomalá regenerácia, čo znamená, že ak ich necháte chvíľku sedieť na zadku, tak sa uzdraví.
Huskarl (Huskarl)
Huskaři predstavujú unikátnu jednotku Gótov. Sú silní najmä proti streleckým jednotkám, ale slabí proti samurajom a jazdeckým jednotkám. Medzi ich špeciality patrí silná zbroj proti ostrým zbraniam.
Samuraj (Samuraj)
Samuraji sú špecialitkou Japoncov. Sú veľmi rýchli a majú bonusy na útok proti ostatným unikátnym jednotkám.
Germánsky rytier (Teutonic Knight)
Až vo veku hradov získajú Germáni prístup k týmto skvelým rytierom. Sú o poznanie silnejší a odolnejší než štandardné jednotky, ale na druhú stranu sú zase o fúz pomalší.
Sekerník (Throwing Axeman)
Aj Frankovia sa môžu pýšiť svojou špeciálnou jednotkou. Sekerníci sú schopní útočiť aj na obmedzené vzdialenosti sú silní hlavne pri boji proti peším jednotkám.
STRELECKÁ JEDNOTKY
Lukostrelec (Archer)
Lukostrelci predstavujú štandardné streleckú jednotku, ktorá by nemala chýbať v žiadnej rozumnej armáde. Excelujú pri boji na diaľku, ale ak sa k nim dostane niekto na dosah, odpadajú veľmi rýchlo.
Vojak s kušou (Crossbowman)
Obdoba lukostrelcov, len o fúz silnejší. Sú dobrí proti mníchom a všetkým peším jednotkám bez silnej zbroje, ako treba jazdeckým lukostrelcom.
Arbalest (Arbalest)
Arbalesta bola v minulosti pokročilejšie kuše vyrobená z kvalitnej ocele. Vojaci s týmito kušami sú silnejšie než štandardné kušijníci, ale platí pre ne rovnaké obmedzenia.
Skirmisher (Skirmisher)
Tieto jednotky boli extra vytrénované pre boj so strelcami všetkých druhov. Majú špeciálnu zbroj, ktorú nejaký ten zásah lukom alebo kušou nerozhodí. Bohužiaľ proti ostatným jednotkám nemajú príliš šancí, a tak je ich využitie vcelku jednostranné.
Elitnej Skirmisher (Elite Skirmisher)
Obdoba skirmishera, len na vyššej úrovni. Je odolnejšie a silnejšie, nič viac, nič menej.
Lukostrelec na koni (Cavalry Archers)
Jedná sa o trošku fikanější lukostrelcov, ktorí si k svojmu besnenie zaobstarali kone, a tak sa hodí hlavne na útoku typu udri a vezmi roha. Sú dobrí proti peším jednotkám a ťažké kavalériu.
Silnejší lukostrelec na koni (Heavy Cavalry Archer)
Vylepšená verzia štandardných lukostrelcov no koňoch. Platia pre ne rovnaké výhody, ale aj obmedzenia.
Mušketier (Hand Cannoneer)
Hneď po ovládnutí tajomstva pušného prachu budete mať k dispozícii tieto chlapíkov. Sú excelentné pre boj na blízko, ale bohužiaľ vzhľadom ku kvalite ich zbraní sa pri streľbe na diaľku moc neosvedčí (proste sa nestrefí). Je dobré ich používať najmä na obranu jednotiek, ktoré nie sú schopné uniesť boj zblízka.
Chu Ko Nu
Jedná sa o špeciálnu jednotku Číňanov. V podstate sú to takí pokročilejšie lukostrelci, ktorí sú schopní páliť viac striel naraz a sú skvelí proti väčšine peších jednotiek. Luto proti kavalériím si moc dlho nezahrajú.
Janissary
Pochopiteľne aj Turci majú svojou špeciálnu jednotku. Jedná sa o vojakov vybavené vylepšenými mušketa, ktorí si hravo poradí s väčšinou blízkych jednotiek. Bohužiaľ práve tuk ako mušketieri nie sú dobrí v streľbe na väčšie vzdialenosti.
Vojaci s dlhými lukmi (Longbowmon)
Známa to historická špecialitka strelecky nadaných Britov. Títo lukostrelci sú vybavení zvlášť upravenými luky pre streľbu na veľké vzdialenosti. Sú skvelí pre boj s pechotou, ale majú obmedzený minimálny dostrel.
Mongudai
Mongoli môžu byť taktiež na svoje jazdecké lukostrelcov pyšní. V ťažkých podmienkach boli tieto jednotky trénované na boj s pechotou, mníchmi, ale aj ťažkými strojmi. Vedia vyhľadať slabinu v nepriateľskej obrane a prispôsobiť jej svoj útok.
JAZDECKÉ JEDNOTKY
Skautská kavalérie (Scout Cavalry)
Táto extra rýchla kavalérie je určená predovšetkým k výzvedným účely. Má veľký dohľad av prípade ohrozenia unikne takmer každému nebezpečenstvu. V boji s touto kavalériou moc nepočítajte, pretože je len o fúz silnejšie ako mucha mäsiarka.
Ľahká kavaléria (Light Cavalry)
Ľahká kavaléria má väčší dohľad ako skautská. Je silnejší, rovnako rýchla a odolná voči konverziu. Vo väčších počtoch už je použiteľná pre začlenenie do armády a najlepšie sa hodí na decimovania mníchov a streleckých, jednotiek.
Rytier (Knight)
Rytieri predstavujú ťažkú kavalériu vhodnú ako pre nasadenie proti streleckým jednotkám, tak aj proti ťažkým strojom.
Jazdec (Cavalier)
Jazdci "gavalier" predstavujú univerzálnejšie verziu rytierov. Sú húževnatejší, bojovnejší a poradí si aj pešími jednotkami.
Paladin
Paladinovia v minulosti predstavovali elitu medzi jazdeckými jednotkami. Iste vás preto neprekvapí fakt, že aj v tejto hre sa profilujú ako jedna z najlepších jednotiek vhodná pre ničenie takmer čohokoľvek. Bohužiaľ sa ale nehodí pre boj s ťavami a kopijníkov.
Ťava (Camel)
Púštna ťavy excelujú hlavne pri boji proti ostatným jazdeckým jednotkám. Tlupa nomádov na ťavách si hravo poradí s jednotkou paladinov, ale na druhú stranu ľahko podľahnú vytrénované pechote.
Ťažký ťava (Heavy Camel)
Vetrom ošľahaní jazdci na ťavách predstavujú len vylepšenú verziu štandardné nomádov. Sú silnejšie, odolnejšie a celkovo lepší.
Cataphract
Byzantskej cataphracty patrili vo svojej dobe medzi elitné jazdecké jednotky trénované v ovládaní viac zbraní. V hre čoskoro prídete na to, že sa jedná o veľmi kvalitné jazdcov, ktorí si v skupinke hravo poradí s takmer akýmkoľvek nepriateľom okrem ťavy a kopijníkov
Mamelukov
Saracéni sa neuspokojili len s ťažkými ťavy a šli vo vývoji a ovládanie týchto zvierat ešte ďalej len, aby si vyšľachtili Mamelukov. Boli to otroci (jazdci) trénovaní k vojnovým účely a pre slávu impéria dostali tie najkvalitnejšie luky.
Vojnový slon (War Elephant)
Peržania nepoužili na svoje vojnové účely osvedčené ťavy, ale namiesto toho siahli do Indie pre slony, ktoré si vytrénovali pre bojové účely. Jedná sa o veľmi ťažké a silné jednotky, ktoré nie je žiadna sranda zlikvidovať. Môžu zasiahnuť viac cieľov naraz.
Obliehajúce A ŤAŽKÉ STROJE
Škorpión (Scorpion)
Efektívne zbraň proti zhlukom peších, či jazdeckých jednotiek. Ale ak dovolíte cudzím vojakom sa ku škorpióny dostať nablízko, dlho to neustojí.
Ťažký škorpión (Heavy Scorpion)
Jedná sa o ľahké delostrelectvo, ktoré odpaľuje trošku väčšie šípy. V podstate je to len silnejšia obdoba štandardného škorpióna.
Ostreľovač kanón (Bombard Cannon)
Tento kanón predstavuje skvelú zbraň proti všetkým druhom budov a opevnenia. Je silný, pomalý, ale zato proti štruktúram efektívna. Útočiť s ním proti iným jednotkám v podstate nemá význam.
Baranidlo (Battering Ram)
Veľmi pomalá a jednostranná jednotka použiteľná len k búranie hradieb a budov. Musí sa dostať až do ich tesnej blízkosťou. Ak baranidlo ochránite svojimi vojakmi, ťažko budete hľadať lepší spôsob, ako sa dostať za opevnené hradby.
Zastrešené baranidlo (Capped Ram)
Vylepšená verzia štandardného baranidla. Je silnejší a ustoja viac zásahov.
Obliehacie baranidlo (Siege Ram)
Obliehacie baranidlo predstavuje najlepší demolačné nástroj, aký si budete môcť v AoE2 zaobstarať. Jeho účinnosť na bezmocné stene je naozaj ničivá.
Mangonel
Mangonel sú skvele použiteľné proti menším zhlukom pomalší pechoty (lukostrelci, muži v zbrani). Proti rýchlejším jazdeckým jednotkám nenájdu veľkého uplatnenie.
Onager
Iba vylepšená verzia Mangonel.
Obliehacie onager (Siege Onager)
A ešte raz vylepšený onager, tentoraz dotiahnutý k dokonalosti. Pre chudinka pechotu väčšinou predstavuje nekompromisné skazu.
Trebuchet
Trebuchet je dokonalá verzia známeho katapultu. Jeho sila je nepredstaviteľná najmä pri ničenia budov. Spôsobuje poškodenie až za štyristo bodov, čo je vskutku úctyhodné. Ťažké kamene meta na obrovské vzdialenosti, ale pred útokom ho najprv je potrebné zostaviť.
OSTATNÉ JEDNOTKY
Dedinčan (Villager)
Dedinčania slúži k rozmanitým účelom. Zberom ovocia, ťažkou prácou v baniach počínajúc a nutnú obrannú rodnej dedinky končiac. Ako teda vidíte, sú všestranní, ale slúžia skôr na pracovné účely. Chráňte ich svojimi vojakmi ako oko v hlave, pretože bez ich asistencie vaša ríša nebude prekvitať.
Mních (Monk)
Mnísi sú síce v boji slaboučcí, ale zato vynikajú v iných odboroch. Sú schopní liečiť pochrámanej jednotky (okrem ťažké stroje) a navyše dokážu konvertovať, čiže prevádzať nepriateľské jednotky na vašej strane. Rozhodne nepodceňujte ich význam a dôležitosť.
Obchodné vozík (Trade Cart)
Vozíky slúžia na obchodovanie a prevážanie tovaru medzi spriatelenými alebo neutrálnymi civilizáciami. Pričom platí jednoduché pravidlo, že na čím väčšiu vzdialenosť je posielate, o to väčších dosiahnu v mieste určenia ziskov.
Screenshoty: